מודעת אבל היא מודעה המודיעה על מותו של אדם או על השתתפות בצער האבלים, או מודעה המודיעה על אזכרה למנוח.
מודעת השתתפות בצער או בשמה השני מודעת ניחום אבלים היא מודעה אותה מפרסמים מוקירי זכרו של המנוח על מנת להביע אבלות, השתתפות בצער המשפחה ולהוקיר את זכרו של המנוח.
במודעת השתתפות בצער ישנה יראת כבוד המאפשרת לכל אחד ואחת להביע תנחומים למשפחת הנפטר.
במקומות עבודה רבים נוהגים לפרסם מודעות אבל על פטירתו של עובד, ומודעות השתתפות בצערו של עובד שנפטר לו קרוב המחייב אבלות.
את מודעת השתתפות בצער ניתן למצוא בכלל העיתונים הארציים ובימינו גם ברחבי האינטרנט בפורטלים ואתרים הייעודיים לכך.
בעת פרסום מודעה מסוג מודעת אבל כמו מודעת השתתפות בצער יש להקפיד על העיצוב המקובל בעת פרסום מודעה מסוג זה, יש לוודא שיש למודעה מסגרת שחורה מלבנית ושהמודעה עצמה נכתבת באותיות מודגשות.
פרסום מודעת השתתפות בצער באינטרנט
מודעת השתתפות בצער היא כלי עבור האדם או החברה המפרסמת לחלוק כבוד אחרון למנוח ולהביע הזדהות והשתתפות בצער המשפחה.
נכון להיום יש כ- 3 מיליארד אנשים המשתמשים ברשת האינטרנטית ברחבי העולם ועל כן האינטרנט נחשב למוקד המידע ושיתוף הנתונים הגדול בעולם.
למרות שהדרך המסורתית והמוכרת היא פרסום המודעה בעיתון, בימינו רבים בוחרים להשתמש דווקא בפלטפורמה האינטרנטית ומנצלים את יתרונות האינטרנט על מנת לחלוק את הכבוד הראוי עם כמות גדולה ביותר של אנשים.
פלטפורמה נוספת שהאינטרנט מספק לנו על מנת לשתף את מודעות ההשתתפות בצער לכמות גדולה של אנשים היא הרשתות החברתיות.
ניתן לחלוק כבוד למנוח ולהנציח אותו על ידי פרסום מודעת ההשתתפות בצער בקבוצות פייסבוק, אתרי אינטרנט ובלוגים שהתכנים שלהם מזוהים עם המנוח, בנוסף החברה יכולה לפרסם את מודעת ההשתתפות בצער בפרופיל האישי או העסקי בכל רשת חברתית ואף באתר האינטרנט שלה.
פרסום מודעת השתתפות בצער בעיתון
הדרך המסורתית והמקובלת של פרסום מודעות אבל והשתתפות בצער היא פרסום אותן המודעות בעיתונים.
דרך זו מהווה פתרון מצויין לבני משפחה מבוגרים או באופן כללי לכל האוכלוסייה שמעדיפה את המסורתי והמקובל ופחות מתחברת לעידן הטכנולוגי.
תפוצת העיתונים היומיים ברחבי הארץ היא נרחבת ויכולה לספק תוצאה דומה והפצה של המודעה בקרב כמות רבה של אנשים, כיום לכל עיתון ארצי יש מאות אלפי מנויים ועוד כמה מאות אלפים הקוראים את העיתון אך אינם מנויים.
בנוסף ניתן לראות שחברות מסחריות, משרדי הממשלה והרשויות המקומיות עדיין בוחרים לפרסם מודעות בעיתונות הכתובה.
יתרון נוסף שיש לעיתונות הכתובה הוא מיקוד, ניתן לפרסם את מודעת האבל במקומון ובכך להגיע לאנשים ספציפיים שחיו בסביבת המנוח ובדרך זו גם במוספים רלוונטיים, לדוגמא אם המנוח היה איש עסקים מוכר ניתן לפרסם את מודעת ההשתתפות בצער במדור הכלכלה.