מודעת השתתפות בצער או בשמה השני מודעת ניחום אבלים הינה אחת מבין כמה מודעות בקטגוריית מודעות האבל אותן ניתן לפרסם בעיתון או בצורה המקובלת יותר כיום פרסום מודעת אבל באינטרנט.
מטרת מודעת השתתפות בצער היא לאפשר לאדם פרטי או לחברות במשק הישראלי להביע תנחומים וצער כלפי משפחתו של המנוח כאות הזדהות עם האבל והצער.
מודעת השתתפות בצער מעוצבת בעיצוב זהה למודעת האבל והיא ממוסגרת במסגרת שחורה מלבנית וכתובה באותיות מודגשות.
יתרונות הפרסום באינטרנט – חשיפה לכמות גדולה יותר של אנשים
מודעת השתתפות בצער היא כלי עבור האדם או החברה המפרסמת לחלוק כבוד אחרון למנוח ולהביע הזדהות והשתתפות בצער המשפחה.
למרות שהדרך המסורתית והמוכרת היא פרסום המודעה בעיתון, כיום יותר ויותר בוחרים דווקא בפלטפורמה האינטרנטית ומנצלים את יתרונות האינטרנט והרשתות החברתיות על מנת לחלוק את הכבוד הראוי עם כמה שיותר אנשים.
האינטרנט הוא מוקד שיתוף המידע והנתונים הגדול ביותר בעולם, לכל מודעה שמתפרסמת בעיתון נחשפים כמה מאות אלפים, בשעה שלאותה מודעה המתפרסמת באינטרנט יש כ -3 מיליארד נחשפים פוטנציאליים ועל כן רמת החשיפה לתוכן באינטרנט גבוהה בהרבה.
הרשתות החברתיות
דרך נוספת באמצעותה ניתן לחלוק כבוד למנוח היא להנציח אותו ולפרסם את מודעת ההשתתפות בצער בקבוצות פייסבוק, אתרים ובלוגים שהתכנים שלהם מזוהים עם המנוח, ובנוסף האדם או החברה יכולים לפרסם את מודעת ההשתתפות בפרופיל האישי או העסקי בכל רשת חברתית ואף באתר האינטרנט במידה ומדובר בחברה ולא באדם יחיד.