תפקידה של מודעת האבל הוא להודיע על פטירתו של אדם ולמסור את כל הפרטים הרלוונטיים בנוגע לטקס הלוויתו.
מודעת האבל מתספרסמת על מנת שכל מי שירצה להגיע וללוות את המנוח בדרכו האחרונה ידע את התאריך השעה והמקום בו עתיד להתקיים הטקס.
בכדי שמודעת האבל תופץ בתפוצה רחבה ותגיע לכמה שיותר אנשים ניתן לפרסם אותה בכמה פלטפורמות שלכל אחת יתרונות משל עצמה.
כיום שתי הדרכים הנפוצות ביותר להפצת מודעת אבל הן פרסום מודעת אבל באינטרנט ופרסום מודעת אבל בעיתונים.
במאמר זה נציג בפניכם את היתרונות של כל פלטפורמה על מנת שתוכלו לבחור בשיטה הטובה והמתאימה ביותר עבורכם.
פרסום מודעת אבל באינטרנט
לפרסום המודעה באינטרנט שני יתרונות מרכזיים.
הראשון הוא עצם היותו מקור שיתוף הנתונים הגדול בעולם.
כיום מעריכים כי לאינטרנט כ- 3.3 מיליארד משתמשים ברחבי העולם ולכן בעצם מאפשר לבני המשפחה להפיץ את המודעה בקרב כמות גדולה מאוד של אנשים.
היתרון השני פונה אל המשפחות שרוצות להגיע דווקא לקבוצות מצומצמות וספציפיות יותר של אנשים, מדובר כמובן בשימוש ברשתות החברתיות לטובת הפצת המודעות.
כיום ניתן לפרסם את המודעה בפרופילים האישיים של המנוח או של בני המשפחה וכמו כן לפרסם את המודעות גם בקבוצות השונות אליהן השתייך המנוח על מנת לפנות לקהל מצומצם וקרוב , כל זאת במהירות, בקלות ובאופן חינמי.
פרסום מודעות אבל בעיתון
לעיתים נראה שהעיתונות הכתובה היא ״old fashion” ושכולם התקדמו לעולם הטכנולוגי, מחקרים שנערכו בחברת TGI מוכיחים אחרת.
על פי מחקרים אלו נראה שכבר בשנת 2019 חלה עליה מובהקת בשיעור קריאת העיתונים במגזר ביהודי בישראל.
כיום קיימים בישראל מאות אלפי מנויים במגוון העיתונים היומיים השונים ועוד מאות אלפי קוראי מוספים ומדורים שאינם מנויים, מה שהופך את העיתון לאופציה מצויינת על מנת להגיע לכמות גדולה של אנשים.
למרות היתרונות הרבים שמציע השימוש באינטרנט יש שיבחרו דווקא בפתרון המסורתי יותר והוא פרסום מודעת האבל בעיתונות הכתובה.