מודעת אבל היא מודעה המודיעה על מותו של אדם, השתתפות בצער האבלים או מודעה המודיעה על אזכרה למנוח.
מודעת האבל נמנית עם רשימה ארוכה של סידורים בהם מטפלים בני המשפחה והקרובים של המנוח בסמוך לפטירתו.
תפקידה של מודעת האבל הוא לספק לכלל הקרובים ובני המשפחה שרוצים לקחת חלק בליווי המנוח בדרכו האחרונה את המידע הרלוונטי אודות טקס הלוויה.
במודעה תמצאו פרטים כמו התאריך, המיקום והשעה בהם נערך הטקס.
בדרך כלל תולים את מודעת האבל בסמוך לבית המנוח, לבית משפחתו ובמיקומים בהם נהג לבלות באופן קבוע.
כיום רבים בוחרים לפרסם את מודעות האבל באינטרנט במקום בדרך המסורתית והמקובלת (בעיתונות הכתובה או לפחות בנוסף אליה.
אז למה בעצם?
חיסכון בכסף
יחד עם סידורים הרבים שעל המשפחה לבצע בסמוך לתקופת הפטירה של המנוח ישנן גם הוצאות רבות.
מטרת הפצת המודעה בעיתונות הכתובה היא לשתף את המודעה עם כמה שיותר אנשים על מנת ליידע את כלל הקרובים והרחוקים בדבר פטירתו של המנוח.
היום האינטרנט מספק את אותו פתרון כמו העיתון (הפצת מודעת האבל) באופן פשוט וחינמי.
כיום קיימים אתרי אינטרנט, בלוגים ומערכות אינטרנטיות המאפשרות לבני המשפחה להנפיק את מודעת האבל באופן עצמאי ועל פי הפורמט הנדרש.
במערכות אלה מתקיימת האפשרות להזין נתונים בתוך תיבות תוכן וכמובן להוסיף תוכן נוסף על פי רצון המשפחה, לאחר שמירת התוכן המערכת מנפיקה מודעת אבל אותה יוכלו בני המשפחה והקרובים להדפיס ולתלות היכן שירצו ובנוסף לפרסם את המודעה באתרי האינטרנט ובפורטלים עצמם.
מה תעדיפו תפוצה נרחבת או ממוקדת?
השאיפה והמטרה לשמה בעצם מפיצים את מודעת האבל בפלטפורמות השונות היא לחשוף את המודעה לכמה שיותר קרובים ואנשים שיתכן וירצו לקחת חלק ולהשתתף בטקס ההלוויה של המנוח.
פרסום מודעת האבל באינטרנט מהווה פתרון מצויין מכיוון שהוא מקנה אפשרויות פרסום רבות.
בעידן הטכנולוגי הכלי החזק ביותר שיש לאינטרנט להציע הוא הרשתות החברתיות.
בימינו כמעט לכל אדם יש חשבון או פרופיל ברשת חברתית כזו או אחרת.
הרשתות החברתית הן כלי לפרסום המודעה גם לקהל נרחב וגם לקבוצות אנשים ספציפיות ומצומצמות בצורה פשוטה ומהירה.
כיום יש כ- 3 מיליארד אנשים המשתמשים ברשת האינטרנטית ברחבי העולם בעוד שלעיתונים היומיים ולמקומונים חשיפה נמוכה בהרבה (מוערכת בכמה מאות אלפי אנשים) מה שמאפשר בעצם להגיע לכמות גדולה מאוד של אנשים בזמן קצר.
נוסף על כך ככל שפוסט ייחשף וישותף על ידי כמות גדולה יותר של אנשים הוא יקבל חשיפה גדולה יותר בקרב כלל המשתמשים באותה הרשת החברתית.
פרסום ברשתות החברתיות מאפשר גם פרסום ממוקד הפונה לקהל ספציפי של אנשים.
פרסום בקבוצות מסוימות, בפרופיל של המנוח, בפרופילים של בני המשפחה והקרובים ופרסום בעמודים חברתיים ועסקיים רלוונטיים מאפשרים פניה לקהל ספציפי וחשיפה לקבוצה מצומצמת שתוזמן לטקס עצמו.